doktor&hesapci

TGRT-FM de Cuma günleri saat 20.00 civarlarında yayına giren programın paralelinde fikir alışverişi için yapılmış bir blog dur. Yorumlarınızı bırakmakta nazlanmayın.

Sunday, September 24, 2006

22 Eylül 2006.. Hangi şeriat

Kimi programlarda sabır taşı çatlayıveriyor. Bu cuma da öyle bir zamana denk geldi.

Haydi dertleşelim. Malumunuz artık Birol Çimen telefonla canlı yayına katılamıyor. Bu benim tercihim. Pişman da değilim. Bazı ilişkiler vardır ki bir taraf "artık bitti" dediğinde ne karşıdakinin ne de çevredekinin "bir kez daha deneyin" demeye yüzü kalmaz. Bu durum programın devamlı katılımcısı Birol için de geçerliydi. Ne gündem, ne de o anda konuşulmakta olan konu ile hiç ilgisi olmayan milyon şeyi senelerce dinledik. Sonra bir gün geldi ve bitti.

Son iki haftada da Hasan amca farklı bir şekilde programın özelliğini kaybettirdi. Konusu ya da konumuz olmayan bir şeriat muhabbetinde daldık ve battık. Hele de tanım yapılırken fücceten ruhumu teslim edecektim. Kesmek zorundaydım. Kestim.

Hasan amca ile mevcut sorunlarımız:

1. Kendisini bir dernek adına konuştuğu için mutlaka yorumları dinlenmesi gereken birisi olarak görüyor ve vakit kuralına uyuyor gibi olsa da uymuyor.
2. Dini ve dünyevi ilimlerde eksper olduğunu düşünüyor.
3. Konuşmalarında fikri bütünlük olmadığı halde "gerekirse çıtayı yükseltirim" gibi aşağılayıcı cümleler kullanıyor.

Huzurlarınızda kendisi ile ilişkilerimizin bitmesi halinde, yeterli sabrı gösteren ve hatta programcılarda olmayan bir sabrı gösteren kişi olduğumun bilinmesini isterim. Bayıldım pardon..

Ve programdan kalan:
Cihad ilan ettiğini düşünen ve müslüman olduklarını ifade dışında temel özellikleri ancak "eşkiya" olmakla özetlenebilecek kişilere söylediklerimden dolayı asla pişman değilim. İlgilisine..

Hoşçakalın
Çevreye verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür.

Doktor

3 Comments:

At 11:53 AM, Anonymous Anonymous said...

Beş kelimelik bir cümle kuracaksınız, her kelime için 10 ar tane eş anlamlı kelimeyi ard arda sıralayacaksınız. Ve hiçbir şey anlatamayacaksınız. Doğrusu her yiğidin harcı değil Hasan Amuca ya mahsus bir hal.
Siz hatırlar mısınız bilmem, Doktorun kısaca bahset dediği bir mevzuya ; Ta Adem Aleyhisselam’ dan başlarsak diye giren Hasan Amca gülmekten kırıp geçirmişti bizi. Kısası böyle başlıyorsa uzunundan… Bu program da böylesi güldüğüm bir başka sahne hatırlamıyorum, bu sebeple kızmak gelmiyor içimden.
Girişte doktordan çıkan ses çok farklı bir sesti yorgun geldiğini söyledi ama, yorgunluktan öte yürekten gelen bir mazlum, mahzun, ses vardı radyoda . Kalbi incelmiş, yumuşamış, Derken, Birkaç dakika içinde eser kalmadı tabi, finalde ise ne sen sor ne ben söyleyeyim. Kesin söğmüştür doktor . .
Birkaç katılımcının adını zikredince sessiz dinleyiciler kızdı tabi, fakat kaale alınmak için biz az mı kıvrandık. Kolay değil gayret etmek lazım !!! Buyurun işte meydan .
Şu bir gerçek doktorun dinleyici kitlesi sanılandan oldukça fazla, katılımcının az görünmesi programda ki entelektüel seviyenin yüksekliğinden kaynaklanıyor. Program boş kafaları, klasik kalıpları affetmiyor, tutarsızlıkları kabak gibi ortaya seriyor, haliyle dinleyici tırsıyor . Katılmamağı yeğliyor.
Cihad meselesi ne doktorun yaklaşımı çok isabetliydi . Şunu ilave etme ihtiyacı duydum ki, dini terminolojinin esas kalıplarından çıkartılıp, esnek ve yorumlanır hale getirilmesi emperyalist batının yüksek gayretleri ile hayat bulmuştur. Asla uymayan, her anlayış, her harekette elbette ki onların menfaatlerine hizmet etmektedir . Esas manasından uzaklaştırılmış cihad anlayışı gibi.
Şu kitaplık ifadeyide çok beğendim; dini mevzuların mahiyetini doğru anlamak için Osmanlıda ki uygulamalarına bakmak lazım. Herkesin ramazanını tebrik ediyorum.
Zehra hanıma not : Zehra hanım doktor’u tanımasam da söğmeyeceğini tahmin edebiliyorum . Bu ifadeyi sırf haleti ruhiyesini vurgulamak için kullandım. Beni kınamayın .
Selam ve muhabbetlerimle DİNLEYİCİ MAZHAR
(bu yazıyı programdan hemen sonra yazdım, doktorun yazdıklarını okuyuncada hiç değiştirmedim.)

 
At 9:03 PM, Anonymous Anonymous said...

Mazhar bey sizi çok iyi anlıyorum. Ve de kesinlikle kınamadım. Bazı olaylar varki insanı çileden çıkarır.. Bu hafta da öyle bitti program.
Doktor Birol Çimen'i sansürlemiş.
Bu çok güzel bir haber :)
Sanırım Hasan amcanın da sansür zamanı geldi..
Hayırlı ramazanlar.
SELAMETLE..
Zehra

 
At 1:27 PM, Anonymous Anonymous said...

Hasan Amcam iyiydi hoştu da ,yanlış adresteydi.Doktorun proğramından hemen sonra bir proğram var.Bakınız o yayının formatına uyabilirdi belki.Kaç kez kibarca katlanıldı.Nezaketle yolcu edildi.Ama benim Hasan amcam af buyursun her seferinde terminatör gibi ısrarla geri geldi.Ee doktor bu.sağı solu bellidir.sonuç :GAME OVER.Sadece Hasan amca meselesi değil aslında mevzu.Adamın mevzu hakkında hiçbir malumatı yok.Zira malumunuzdur cahillik öksürük gibidir gizlenmez. Zat-ı muhtereme bakıyorsun büyük bir cesaretle ,donanımsız çıkıyor doktorun karşısına.E be güzelim doktora açık vermeye gelir mi hiç.Asla affetmez.Çünkü tahammülü yoktur onun bilgisiz ,içi boş ve havada yorumlara.Birileri ne güzel demiş oysa ki;bilmiyorsan sus adam sansınlar diye.Selamlar hürmetler tüm radyo dostlarına.NİLGÜN

 

Post a Comment

<< Home

Mesothelioma Asbestos, Mesothelioma Cancer, Malignant Mesothelioma, Mesothelioma Attorney.
Mesothelioma